Ford România, cel de-al doilea producător auto de pe piaţa locală, se aşteaptă ca noul SUV mic Ecosport produs la Craiova să urce rapid în top trei cele mai bine vândute modele din segmentul său, mizând nu doar pe persoane fizice, ci şi pe flote şi pe achiziţii din partea statului.
„Tot mai multe companii aleg SUV-uri pentru angajaţi datorită valorii reziduale a acestora pe termen lung, acestea înregistrând o devalorizare mai mică în timp. De asemenea, există un interes din partea autorităţilor pentru Ecosport“, explică Attila Szabo, directorul general al Ford România.
Ford România a înregistrat peste 300 de precomenzi pentru noul Ecosport înainte de lansarea maşinii produse la Craiova. Volumul a depăşit estimările iniţiale, în condiţiile în care maşina nu era prezentă în showroomuri.
În prezent la Craiova compania produce circa 600 de maşini Ecosport pe zi, volum ce urcă producţia lunară spre 12.000 de unităţi, volum neatins vreodată în istoria uzinei de la Craiova, nici de către Oltcit şi nici de către Daewoo.
Dacă cererea se va menţine, în premieră Ford are ocazia să livreze cel puţin 130.000 de maşini din Bănie anul acesta. Din producţie, circa 75% din maşini pleacă pe tren fie către Vest, fie către portul Constanţa, iar restul pe camion, mixul fiind determinat de lipsa autostrăzilor din jurul Craiovei.
Pe piaţa locală SUV-urile mici şi compacte, clasă din care face parte şi Ecosport, au înregistrat anul trecut un salt de aproape 30%, spre 30.000 de maşini, astfel încât una din patru maşini livrate anul trecut a fost din acest segment. Din volum total, aproape o treime este reprezentată însă de Dacia Duster.
Sursă: Ziarul Financiar